Płatności krajowe

Płatności krajowe w PLN są realizowane w systemie ELIXIR od poniedziałku do piątku, zgodnie z harmonogramem sesji rozliczeniowych systemu. W ramach rozliczeń ELIXIR są wykonywane w szczególności płatności na rzecz ZUS, organów podatkowych oraz polecenia zapłaty.

Płatności wysokokwotowe (tzn. powyżej 1 mln PLN) oraz inne pilne zlecenia, mogą być realizowane w systemie SORBNET. Płatności składane do realizacji w placówkach Banku oraz za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej do godziny 14.30 są rozliczane w tym samym dniu.


 

System SORBNET

SORBNET należy do systemów płatności wysokokwotowych prowadzonym przez Narodowy Bank Polski.
Zaletą systemu jest możliwość szybkiego przekazania środków na rachunek w innym Banku.
Kwota dokonywanego przelewu  nie posiada ograniczeń.

System realizuje przede wszystkim operacje międzybankowe, a także wysokokwotowe przelewy pomiędzy klientami.
Na życzenie Klienta poprzez SORBNET można realizować płatności na mniejsze kwoty, jednakże wszystkie przelewy o wartości 1 mln i powyżej muszą być realizowane via SORBNET.

Uczestnikami systemu SORBNET są:

  • instytucje rozliczeniowe (KIR, KDPW)
  • centrale banków komercyjnych,
  • zrzeszenia banków spółdzielczych

Płatności SORBNET można realizować w dni robocze w placówce banku, za pośrednictwem bankowości elektronicznej  - zgodnie z godzinami granicznymi realizacji przelewów w Warszawskim Banku Spółdzielczym.

Płatności składane do realizacji w placówkach Banku oraz za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej do godziny 14.30 są rozliczane w tym samym dniu.


 

Przelewy walutowe i zagraniczne

Bank realizuje zlecenia płatnicze w walutach wymienialnych oraz w złotych polskich na zlecenie klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych prowadzących rachunki w Warszawskim Banku Spółdzielczym.

Oferujemy następujące typy przelewów:

  • przelew SEPA
  • polecenie wypłaty

Płatności realizujemy w 4 walutach: PLN, USD (dolar amerykański), EUR (waluta europejska), GBP (funt brytyjski).
Przy kwotach od równowartości 10 000 zł oferujemy indywidualne negocjowanie kursów walut.

Istnieje możliwość realizacji zleceń w trybie pilnym w walutach USD, GBP.

Przelew SEPA - przelew realizowany przez banki działające na terytorium Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii, Lichtensteinu i Szwajcarii, które podpisały umowę o przystąpieniu do SEPA, spełniający następujące warunki:

  • waluta transakcji EUR;
  • dyspozycja przelewu zawiera prawidłowy numer konta beneficjenta w standardzie IBAN poprzedzony kodem kraju, w którym jest on prowadzony oraz prawidłowy adres BIC banku (BIC code), który jest równoznaczny
    z adresem Swift banku (Swift code), do którego jest kierowany przekaz;
  • występuje opcja kosztowa „SHA”;
  • przelew nie zawiera jakichkolwiek dodatkowych instrukcji płatniczych;
  • bank nadawcy i bank odbiorcy przelewu są uczestnikiem Polecenia Przelewu SEPA- SCT (wykaz banków SEPA jest dostępny na stroni internetowej Banku).

Kod BIC (SWIFT) Banku  – POLUPLPR.
Bank realizuje zlecenia w obrocie dewizowym za pośrednictwemsystemu SWIFT.


 

Western Union

Western Union to istniejąca blisko 160 lat firma specjalizująca się w szybkim i bezpiecznym przekazywaniu pieniędzy.

Ma ponad 500 000 placówek w ponad 200 krajach na całym świecie.

  • Charakterystyka usługi

Western Union  oferuje łatwy i dogodny sposób przesyłania pieniędzy w ramach krajowej i międzynarodowej sieci placówek. Przedstawicielstwa Western Union znajdują się w zależności od kraju: w bankach, placówkach pocztowych, aptekach, sklepach, lotniskach itp. Większość z nich jest otwarta w dogodnych godzinach.

  • Warunki korzystania z usługi

Aby wysłać pieniądze należy wypełnić formularz "Wpłata" oraz wpłacić kwotę przekazu i uiścić odpowiednią opłatę. Po otrzymaniu Numeru Kontrolnego Transakcji (MTCN) od pracownika banku nadawca sam powiadamia Adresata o dokonaniu przekazu. Po otrzymaniu powiadomienia od nadawcy przekazu o dokonaniu przesłania pieniędzy, należy zgłosić się do dowolnej agencji Western Union  wypełnić formularz "Wypłata" oraz przedłożyć dowód tożsamości.

  • Opłaty

Za czynności związane z realizacją usługi Western Union pobierana jest opłata zgodnie z Taryfą biura Western Union.

Wszystkie szczegółowe informacje można uzyskać na stronie: www.westernunionsgb.pl


 

Blue Cash

BlueCash to usługa, umożliwiająca realizację szybkich przekazów pieniężnych pomiędzy kontami w różnych bankach.
Usługa dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 18:00.

Maksymalna wysokość pojedynczego przelewu BlueCash wynosi 5 000 zł.

Każdy może dziennie zrealizować maksymalnie 2 przelewy z jednego rachunku.

Przelewy BlueCash mogą być realizowane za pośrednictwem Systemu Bankowości Elektronicznej sb@nk.

Lista Banków, do których można wysłać przelew z WBS Bank.

Więcej informacji o płatnościach BlueCash: https://bluecash.pl/.


 

Inkaso czeków

Bank przeprowadza operacje inkasa czeków, do którego przyjmowane są wszystkie rodzaje czeków opiewające na waluty wymienialne EUR i USD.


 

Stopka - zakładki

Informacje dla klienta

Newsletter

Znajdź oddział

Placówki WBS Bank w Warszawie:
LP Oddział Adres Telefon FAX E-mail Godziny otwarcia
1. Bielany

01-922 Warszawa

ul. Conrada 15A

22 864 99 25

22 864 99 26

22 864 99 27 bielany@bankwbs.pl

poniedziałek - wtorek: 8:00 - 16:00

środa - piątek: 10:00 - 18:00

2. Gocław

03-984 Warszawa

ul. Fieldorfa 5A

22 514 89 00

22 514 89 01

22 514 89 02

22 514 89 09 goclaw@bankwbs.pl poniedziałek - piątek: 8:00 - 18:00
3. Jelonki

01-318 Warszawa

ul. Świętochowskiego 2

22 664 85 08

22 664 67 03

22 664 67 05

22 664 88 30 jelonki@bankwbs.pl

poniedziałek - wtorek: 8:00 - 16:00

środa - piątek: 10:00 - 18:00

4. Mokotów

02-601 Warszawa

ul. Racławicka 10

22 540 02 00

22 540 02 36

22 540 02 38

22 540 02 13 mokotow@bankwbs.pl

poniedziałek - wtorek 8:00 - 18:00

środa - piątek 8:00 - 16:00

5. Okęcie

02-134 Warszawa

ul. 1-go Sierpnia 36B

22 868 02 70

22 868 02 73

22 868 02 75 okecie@bankwbs.pl poniedziałek - piątek: 10:00 - 18:00
6. Tarchomin

03-185 Warszawa

ul. Myśliborska 98G

22 747 18 40 22 747 18 41 tarchomin@bankwbs.pl

poniedziałek - wtorek: 8:00 - 16:00

środa - piątek: 10:00 - 18:00

7. Targówek

03--542 Warszawa

ul. Ossowskiego 9

22 679 02 75

22 679 02 77

22 679 02 76 targowek@bankwbs.pl poniedziałek - piątek: 10:00 - 18:00
8. Ursynów

02-797 Warszawa

Al. KEN 51

22 894 70 45 22 894 70 46 ursynow@bankwbs.pl

poniedziałek - wtorek: 8:00 - 16:00

środa - piątek: 10:00 18:00

 

Placówki WBS Bank w okolicach Warszawy:
LP Oddział Adres Telefon FAX E-mail Godziny otwarcia
1. Błonie

05-870 Błonie

ul. Narutowicza 24

22 731 60 15 22 731 60 90 blonie@bankwbs.pl poniedziałek - piątek: 9:00 - 17:00
2. Brochów

05-089 Brochów

Brochów 126

22 725 70 04 22 725 70 13 brochow@bankwbs.pl poniedziałek - piątek: 7:30 - 15:30
3. Kampinos

05-085 Kampinos

ul. Chopina 8A

22 725  00 10 22 725 00 80 kampinos@bankwbs.pl

poniedziałek - czwartek: 7:30 - 15:30

piątek: 7:30 - 17:30

4. Stare Babice

05-082 Stare Babice

ul. Warszawska 189

22 752 80 11

22 752 80 12

22 752 80 13

22 752 80 14

22 752 80 23 babice@bankwbs.pl

poniedziałek - wtorek 8:00 - 18:00

środa - piątek 8:00 - 16:00

5. Marki

05-270 Marki

ul. Piłsudskiego 138

22 781 20 20

22 781 20 20 marki@bankwbs.pl

poniedziałek - wtorek 8:00 - 18:00

środa - piątek 8:00 - 16:00

6. Radzymin

05-250 Radzymin

ul. Kard. Wyszyńskiego 2

22 786 58 94

22 786 50 20

22 786 50 85

22 786 62 90 radzymin@bankwbs.pl poniedziałek - piątek: 8:00 - 18:00
7. Tłuszcz

05-240 Tłuszcz

ul. Kościuszki 17

29 743 50 70 29 743 50 76 tluszcz@bankwbs.pl poniedziałek - piątek: 9:00 - 17:00
8. Wołomin

05-200 Wołomin

ul. Kościelna 69

22 776 80 15

22 776 80 16

22 776 80 20

22 776 80 17 wolomin@bankwbs.pl poniedziałek - piątek: 10:00 - 18:00
9. Filia Kobyłka

05-230 Kobyłka

ul. Ręczajska 5

22 786 90 60 22 786 90 61 kobylka@bankwbs.pl

poniedziałek - wtorek: 8:00 - 16:00

środa - piątek: 10:00 - 18:00

10.

Filia

Stare Babice

05-082 Stare Babice

Rynek 32

22 752 82 74     poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:30
11. Filia Marki

05-270 Marki

ul. Piłsudskiego 95

22 781 12 97   filiamarki@bankwbs.pl

poniedziałek - piątek: 8:00 - 16:00

Wydawnictwa Banku

Projekt i wykonanie

projekt i wykonanie extranet.pl